jueves, 28 de mayo de 2009

Tenho tantas ganas de BAILAR!


Ao principio a inocenza
fai tudo máis doado,
podemos voar,
hai ledicia, sorpresa, ilusión,
Quixen soster a mirada de nena
os meus sonhos
Despois a vida obriga a facer equilibrios
As veces a nena também sinte medo,
máis o corazón sigue galopando,
despois, a muller coida da nena,
e as bolboretas saben voar.



"Hai en min
tanto AMOR
que nom sei distinguir
entre poesía e política"

"Creo na alegría
dos dous sexos
Creo
na revolución"
Lupe Gómez

jueves, 14 de mayo de 2009

A Muller Salvaxe



Nom me canso de ler o libro de Clarisa Pinkola Estes: "Mujeres que corren con los lobos". Nom deixo de descubrir, aprender e desfrutar dos seus contos fermosos e sabios. Oxe leín esta fermosísima descripción do corpo dunha muller. Eiquí volo deixo, disfrutádeo...e non esquezades...os nosos corpos son o que son, poderosos, perfectos e salvaxes!

"El cuerpo es como la tierra. Es una tierra en sí mismo. Y es tan vulnerable al exceso de edificaciones como cualquier paisaje, pues también está dividido en parcelas, aislado, sembrado de minas y privado de su poder. No es fácil reconvertir a la mujer salvaje mediante planes de remodelación.
Para ella lo más importante no es cómo formar sino como sentir.
El pecho en todas sus formas desarrolla la función de sentir y alimentar. ¿Alimenta? ¿Siente? Entonces es un buen pecho.
Las caderas son anchas y con razón, pues llevan dentro una satinada cuna de marfil para la nueva vida. Las caderas de una mujer son batangas para el cuerpo superior y el inferior; son pórticos, son un mullido cojín, asideros del amor, un lugar detrás de la cual se pueden esconder los niños. Las piernas están destinadas a llevarnos y a veces a propulsarnos; son las poleas que nos ayudan a elevarnos, son una anillo para rodear al amante. No pueden ser demasiado esto o demasiado lo otro. Son lo que son.
En los cuerpos no hay ningún "tiene que ser". Lo importante no es el tamaño, la forma o los años y ni siquiera el hecho de tener un par de cada cosa, pues algunos no lo tienen.
Lo importante desde el punto de vista salvaje es si el cuerpo siente, si tiene una buena conexión con el placer, con el corazón, con el alma, con lo salvaje. ¿Es feliz y está alegre? ¿Puede moverse a su manera, bailar, menearse, oscilar. empujar? Es lo único que importa.
Ntozake Shange habla en su obra de para las chicas de color que han pensado en el suicidio cuando basta con el arco iris. En la obra, la mujer morada habla tras haber tratado con todas sus fuerzas de asumir todos los aspectos psíquicos y físicos de su persona que la cultura ignora o desprecia. Y se resume a sí misma en estas sabias y serenas palabras:

eso es lo que tengo...
poemas
grandes muslos
y pequeñas tetas
y
muchísimo amor.

Este es el poder del cuerpo, nuestro poder, el poder de la mujer salvaje. En los mitos y los cuentos de hadas las divinidades y otros grandes espíritus ponen a prueba los corazones de los seres humanos apareciéndose bajo distintas formas que ocultan su divinidad. Se presentan con túnicas, andrajos o fajas plateadas o con los pies cubiertos de barro. Se presentan con la piel tan oscura como la madera vieja o con escamas hechas de pétalos de rosa, con un aspecto tan frágil como de los niños, como el de una vieja tan amarilla como las limas, como un hombre que no puede hablar o como un animal que habla. Los grandes poderes ponen a prueba a los seres humanos para averiguar si ya han aprendido a reconocer la grandeza del alma en todas sus múltiples formas.
La Mujer Salvaje se presenta con muchos tamaños, colores, formas y condiciones. Debemos permanecer atentas para poder reconocer el alma salvaje en todos sus múltiples disfraces."

miércoles, 13 de mayo de 2009

A xente que me gusta, a xente que quero

MULLERES AMAZÓNICAS


Oxe quero lembrar as mulleres do amazonas, as mulleres que loitaron e loitan pola terra e por unha vida digna.
As AMAZONAS son as mulleres guerreiras míticas da antigua Grecia, dícese que eran pobos de mulleres que defendían o seu territorio ata a morte e que só se relacionában con homes pra procrear. O curioso é que este mito atópase nos diferentes pobos da antiguedade, en Asia e Africa atopáronse vestixios de ditas mulleres, asím como também na querida Sudamérica. Cóntase que cando chegaron os conquistadores á zona selvática atopáronse con fortes mulleres defensoras da súa terra, a súa cultura e as súas tradicións....
Mulleres amazónicas, Por: Tania Roura
.
Máis alá do mito e a leienda as amazonas forom guerreiras, defensoras da maloca, e as maiores responsables en conservar a descendencia dun pobo condeado ao xenocidio e ao descoñecemento sistemáticos. Elas en cancións de cuna e en contos para aplacar o medo, susurraron ao ouído do fillos e fillas a istoria do seu pobo, os seus oríxes, os seus valores. Elas ensinaron a súa descendencia o amor ao gran espíritu da selva mentres fabricaban as delgadas vasixas de arcilla ou trituraban a yuca para o casabe. Instruíron aos fillos para gardar o lume en largas caminatas e as fillas a esconder as simentes no seu corpo para volver a sembralas na terra propicia cando terminaran de uír dos usurpadores, selva adentro.
Oxe, cando a súa pel llágase ao contacto co humo das fumigacións e polo auga contaminada pola explotación do petróleo e o oro envenena o seu corpo, seguen parindo fill@s para resistir a usurpación.
Oxe son as organizadoras, as mestras, as dirixentes indíxenas. Oxe seguen sendo as mamás da sabiduría, a vida, a continuidade, as gardanas do pasado. As grandes amazonas.